Je online verkoop gaat goed, maar je voelt dat er meer potentieel is? Je webshop trekt organisch al behoorlijk wat bezoekers, maar je wil meer mensen bereiken? Met online adverteren op sociale media kan jouw online winkel opvallend meer omzet genereren. Voor wie is het? En hoe werkt het? In deze blog lees je er alles over.
Organische verkoop als basis
Voor de duidelijkheid: reclame is geen magisch wondermiddel. Krijg je je product of dienst organisch niet aan de straatstenen kwijt? Dan kan reclame misschien wel voor een beetje extra verkoop zorgen, maar een immens succes zal het gegarandeerd niet worden. Organische verkoop is de basis. Loopt dat lekker? Dan is het tijd om in te zetten op adverteren.
Data is key, content is king
Facebook en Instagram zoeken naar gelijkenissen in je doelgroep. Zie je dat jouw doelgroep into pakweg paarden is? Dan kan je concluderen dat je doelgroep in Duitsland of Nederland ook van paarden houdt. Target dus op dezelfde interesses. Daarnaast ga je kijken welke ads het beste werken voor jou. Moet je daarvoor het warm water uitvinden? Nee. Kijk wat werkt en daarvoor mag je gerust bij de concurrentie gaan spieken. Grote bedrijven hebben vaak het onderzoek voor jou al gedaan. Zij weten wat werkt en zetten hier volop op in. Klakkeloos kopiëren is natuurlijk uit den boze, blijf trouw aan jouw identiteit. Maar laat
anderen hun werk een bron van inspiratie zijn om jouw succesformule te ontdekken en laat je Payment service provider overuren draaien.
De weg naar succes
Die succesformule voor adverteren is voor iedere onderneming anders. Wat voor de ene werkt is natuurlijk geen ultieme garantie dat het voor de andere dezelfde successen oplevert. Ontdek wat voor jou werkt. Hoe je de code kraakt? Simpel: Al doende leert men. Creeër, test en corrigeer. Ga niet af op je gevoel, maar gebruik de data voorhanden. Maak minstens twee verschillende advertenties en test die tegen elkaar. De weg naar succes is geplaveid met mislukkingen. Kijk naar aantal kliks, views en CPC. Jouw doel? Meer mensen die online betalen voor je product of dienst. Je ROI (Return on investment) is dus best zo hoog mogelijk en dit geldt ook voor de ROAS (Return on ads spend). Ligt je ROAS lager dan 1 dan is het dringend tijd om je campagne bij te schaven. Je advertenties draaien dan geen winst.